Nå begynner endelig saltvannskaret å komme skikkelig i gang. Porselenssneglene og min første Nassarius tok jeg dessverre knekken på da jeg glemte å etterfylle fordampa ferskvann. Nylig skaffa jeg tre nye Nassarius, to Neritina og en kjempeturbo.  Sistnevnte er en skuffelse, siden den nesten ikke beveger seg.

Neritina-sneglene beveger seg derimot nesten hele tida i en forbausende fart. Jeg håper de er hann og hunn og vil formere seg. Og at larvene overlever her. Jeg har planer om å filme dem en dag. I mellomtida får det holde med disse mindre gode bildene:

De to minste Nassarius-sneglene kommer opp fra sanden med en gang jeg putter oppi litt mat. Ellers er snabelen det eneste jeg ser av dem.

Om Tarald

Born 1977 in Norway and have mostly stayed here since. I'm a writer with two collections of poems on my record, and I'm a transsexual man (FtM).

Legg igjen en kommentar